Tu trocito de campo en Internet (enduro, mx, trial, SM....)
Avatar de Usuario
By agustin
#176561
Imagen

Next year, Kawasaki will attack the off-road segment with a new KLX450R (designated a 2008 model), based on the company's successful KX450F motocross machine. According to Kawasaki's press materials, the company's engineers started with the KX450F and "modified it for the improved durability, comfort and range needed by off-road racers". These modifications consist mainly of changes to the motor for a more off-road friendly power characteristic, along with increased durability, as well as a wide-ratio 5 speed transmission and some revision of the bike's ergonomics for greater long-distance comfort. Below is the complete text of Kawasaki's press release regarding the 2008 KLX450R.

2008 Kawasaki KLX™450R

Features and Benefits


Ultra-powerful 449cc Liquid-cooled, Four-stroke Single

* 449cc liquid
* cooled, four-stroke single with four valves
* Features improved low and mid-range power delivery for climbing hills, riding in the mud or other poor-traction, low-speed conditions
* Linear power curve offers plenty of over
* rev, for maximum flexibility in choosing shift points

Top End

* Revised cam lift and timing boost low- and mid-range torque
* Camshaft lobes and tappets feature a soft-nitride surface treatment for long wear and high-rpm reliability
* Hand-finished surfaces of the polished intake ports improve intake efficiency at all rpm
* Lightweight 36mm titanium intake valves and aluminum valve retainers reduce reciprocating weight for reliable valve control at high rpm
* 30mm steel exhaust valves replace the KX’s 31mm titanium units for improved durability
* Double valve springs help ensure stable valve operation
* Screw-type automatic cam chain tensioner with oil pressure spring
* Revised ignition timing helps boost power
* Low-friction coating on piston skirt

Bottom End

* Flywheel mass is double that of the KX450F to provide ultra-smooth engine power characteristics
* Crankshaft, rotor mass centralization, oil circulation, and ignition timing have been carefully examined to help ensure ideal engine braking characteristics
* Crankshaft and connecting rod are sintered for additional rigidity

Exhaust

* Large 41mm titanium exhaust header for maximum power
* Tapered exhaust pipe joint helps increase ultra-low rpm power.
* Titanium exhaust pipe heat shield
* Silencer uses long-fiber packing for lower maintenance

Cooling

* High-capacity Denso radiators deliver superior cooling efficiency
* A reservoir tank is fitted to the radiator, for efficient cooling during long enduros
* Slim radiators feature tightly packed cores and fins designed to enhanced heat dispersion
* The KLX radiator shroud design is optimised for a seated position, compared to the KX shrouds

Electric Starting

* High-capacity starter motor is compact, yet offers high-output to help ensure quick and reliable starts under all conditions
* Lightweight battery is located beneath the seat and behind the airbox for optimum mass centralization
* Having both electric and kick starters means the KLX450 can be quickly restarted if the engine stalls during an event
* Features highly reliable auto-decompression system; the dual-weight centrifugal decompression system fitted to the exhaust cam eases starting, and its simple construction helps to ensure reliability
By WR250Z
#176562
:shock: :D
Avatar de Usuario
By gafa
#176566
Que buena pinta tiene carajo.............
Salu2 a to2.
:pelaez: :pelaez: :pelaez: :pelaez: :pelaez:
Avatar de Usuario
By español
#176569
por ponerle pegas tiene un poco raro y saliente el colector de escape.

pero sí es cierto que tiene muy buena pinta y es muy bonita.

saludos.
By loboestepario
#176570
me parece que esta máquina va a dar mucho de que hablar y va a revolucionar el sector off-road, que se vayan agarrando los machos la competencia. joder que bonita es... a ver cuando hacen una prueba comparativa con ella.
Avatar de Usuario
By titoxr600
#176575
Ondia habeis visto el cable del trip,sera digtal,por fin en los japos.
Avatar de Usuario
By gabriel
#176587
el colector es corriente en las motos de competicion.
Avatar de Usuario
By rafa-crisostomo
#176591
Acabo de enamorarme :ummm:
By Dinamita
#176592
No la encuentro ahora, pero vi tambien una imagen de la SM 450, tambien de Kawasaki para el 2008.

Me pareció el motor de Suzuki, el de la DRZ no el de la RM. :shock:

Si la encuetro la gegare.

Esto es bueno, otro color para los ilegales, endureros.
:twisted:
Avatar de Usuario
By AlexGas
#176597
Preciosa...... esperemos que no se quede en algo japo-endurolight como en el caso de la CRFX.....
Avatar de Usuario
By TM250E
#176606
AlexGas escribió:Preciosa...... esperemos que no se quede en algo japo-endurolight como en el caso de la CRFX.....
SE QUEDARÀ SE QUEDARÀ.......................no lo dudes.


A mi me da la misma pinta que la CRFX.
By Catorra
#176663
No recuerdo ahora mismo si es en el Moto TT del mes pasado en el que prueban las enduro de 2T y 4T. Las ponen bien, pero les achacan que aún les queda un poco para que dejen de ser motos de cross y sean enduros del todo. :roll:

De todos modos bienvenida sea más de competencia a las motos de enduro, sobre todo si además son bonitas :D
By charlygas
#176671
Ya era hora de que los de Kawa se pusieran las pilas en éste sector.......es una máquina preciosa, a ver por cuanto sale de precio
By arfonzo
#176683
se sabe cuanto pesa?
By Columbus
#176733
Pues será una evolución de la Suzi RMZ 450 endurizada...supongo, los verdes y los amarillos siempre han ido muy de la mano...

Puede ser una opción, desde luego, ahora que parece que Kawasaki empieza a funcionar como dios manda, al quitar a derbi de por medio...Nos falta el peso...eso..

Ale.
Avatar de Usuario
By beles
#176769
que saquen una 2t de enduro por favorrrrrr, una verdecita en el campo que no llame la atención del enemigo. :twisted:

enteraos fabricantes la gente esta volviendo al 2t, sacar motos de 2 t para enduro.
Avatar de Usuario
By Juanmiroquai
#177056
Imagen

Imagen

Imagen

Imagen

Imagen

Imagen

Imagen

Imagen

Imagen

Imagen

Imagen

Creo que ya sé cual va a ser mi próxima moto de enduro.

Avatar de Usuario
By gavinteam
#177118
Hombre lo que no se puede negar es que tiene buenos acabados la jodía...

Lo malo es ese colector, que poco más y lo vas arrastrando por el suelo... me veo alguno que enseguida se lo cambiará por el de cross.
:roll:

Saludos y gas
By alfajarin-wrf
#177299
pues a mi la kawa me ha decepcionado.

No me gusta:
-ni el colector
-ni el faro
-ni el silencioso tan grande (tiene que pesar un O)
-el piloto trasero....podria pasar aunque me extrañaria mucho que el INTA homologue eso en España.

Sin embargo la suzuky me parece mas homogenea y bonita.

habra que esperar pruebas, mas fotos, opiniones, pros y contras.

Angel

PD: Esto es una opinion personal que espero, no mosquee a nadie.